1. Package Manager 에서 Post Processing 다운로드
2. Post Process Layer, Post Process Volume 컴포넌트 추가
3. Post Process Layer 컴포넌트의 Layer 설정
4. Scene 전체에 적용하고 싶다면 Post Process Volume의 Is Global 체크
5. Post Process Volume 컴포넌트의 Add effect...를 눌러 원하는 효과 추가하기
[ 유니티 문서 - 포스트 프로세싱에 대한 이해 ]
https://docs.unity3d.com/Manual/BestPracticeMakingBelievableVisuals8.html
Anti - aliasing Mode
- Fast Approximate Anti-aliasing (FXAA); a fast algorithm for mobile and platforms that don’t support motion vectors.
- Subpixel Morphological Anti-aliasing (SMAA); a high-quality but slower algorithm for mobile and platforms that don’t support motion vectors.
- Temporal Anti-aliasing (TAA); an advanced technique which requires motion vectors. Ideal for desktop and console platforms.
- For Performance reasons it is recommended to use Fast Mode on mobile and console platforms.
Anti - aliasing Mode를 FXAA로 설정하면 위와 같은 경고문이 나타난다.
성능 상의 이유로 모바일, 콘솔 플랫폼에는 Fast Mode를 사용하라고 한다.
Color Grading : 필터 효과
Mode
- Low Definition Range: ideal for lower-end platforms.
- High Definition Range: ideal for platforms that support HDR rendering.
- External: allows you to provide a custom 3D look-up texture authored in external software.
[ 유니티 문서 - 포스트 프로세싱 효과들을 정리한 페이지 ]
https://docs.unity3d.com/Manual/PostProcessingOverview.html
* 실제로 처음 포스트 프로세싱 기능을 사용했을 때는 프레임이 70~80으로 뚝 떨어졌지만,
각 기능들의 Mode를 모바일 플랫폼에 맞게 맞춰주자 프레임이 120~130으로 올라오는 것을 확인할 수 있었다.
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